Ana sayfa Avrupa İsveç

Eyobus ile Gerçek Kuzey Avrupa Deneyimim 2

PAYLAŞ

Kuzey Avrupa turumu anlatırken en son sizleri geminin güvertesinden çektiğim kare ile bırakmıştım şimdi sıra bu cennet fiyortlarının arasında süzüle süzüle ilerlerken neler yaptığımda 🙂

1.HELSİNKİ-STOCKHOLM GEMİ YOLCULUĞU

Kaldığımız yerden devam…

Gemide koordinatörlerin yönlendirmesiyle herkes kamaralarına geçti. Kamaralar tabii ki öyle büyük ultra lüks değil ancak temiz banyon belki denk gelirse manzaran bile var.

Gemi aktiviteleri….Gemi içinde tax free olayını sonuna kadar kullanan kuzeyliler gibi sizlerde kullanabilirsiniz. Müzik zevkinize göre belki Irısh Pub , belki pop içeçeğinizi alıp dinleyebilir ya da dans edenlere katılıp dilediğinizce eğlenebilirsiniz. Gemide legal olması nedeniyle eğlenme amaçlı bazı oyunların tadına bakabilirsiniz. Ya da Kuzeyin Beyaz Gecelerinden faydalanıp kitabınızı kahvenizi alıp uçsuz bucaksız batmayan güneş manzarasında keyif yapabilirsiniz.

15 saatlik bu yolcuğun en güzel kısımlarından biri sabah 11 euroya yaptığım fiyort manzaralı kahvaltım oldu…
Şimdi Stockholm’ün sokaklarına kendimi bırakma zamanı 🙂

2.İSVEÇ / STOCKHOLM

Adalardan oluşan şehir, kültür, siyaset, tarih, sanat hepsini harmanlamış ve kaliteden ödün vermemiş bir şehir.

Gemiden sonra bizi bekleyen otobüsümüze geçip 15 dk mesafede olan şehrin merkezine giderken Eyobus gezi rehberinden ve araştırmalarından yararlanarak, herkes  zevkine bağlı kalarak gezi planını yaptı ve şehre geldik. ( bazıları müze, bazıları enerji depolamaca rollercostar, bazıları eski şehir )

İlginç bir şekilde bu şehre bende dahil meraklı çok arkadaşımız vardı. Benim deneyimlediğim yerleri listeler ve açıklamaları ile veriyorum.

SKANSEN: 1891’den bu yana var olan ve İsveç’in tarihsel yaşamı ve kültürünü anlatan bir açık hava müzesi.

VASA MÜZESİ: İskandinav bölgesinin en çok ziyaret edilen müzesi olarak geçiyor, batmış devasa bir savaş gemisidir.

GAMLA STAN: Benim gezerken en keyif aldığım yerler, kraliyetin sarayının hemen dibi olan bu bölge eski şehir olarak geçiyor. Su kanalları üzerine kurulu bu bölgede VİKİNG’lere ait bir çok simgeye rastlayabilirsiniz. Ortaçağ’dan kalma aynı zamanda da modern yapısı ile ilgi çekici bir şehir. Metro istasyonları tam bir galeri gibi değişik dizaynlar grafitiler var gidin görün derim 🙂 Stockholm gezimize 21.00’da son verip Norveç için yola çıkıyoruz.

3.NORVEÇ

FLAM

Norveç en güzel yerlerinden biri Flam’a varış değil o yolda olmak asıl olay. Yol boyunca yeşil en koyusu mavinin petrol mavisi tonu, yüksek dağlar, içinden geçtiğin bir sürü tünel ile gerçekten muazzamdı. Stockholm-Flam arası mesafe biraz uzundu ancak herşeye değecek bir yoldu. Norveç detaylı anlatmadan önce araştırmalarımda karşılaştığım bir  kaç ipucunu paylaşmak isterim. Kuzey Avrupa turu nda genelde bazı benzer şirketlerin Kuzey Işıklarını paylaştığını gördüm. Kuzey ışıkları her insanın hayatında bir kez yaşamak isteyeceği bir deneyim ancak üzülerek belirtmeliyim ki Kuzey Işıkları tanıtımı ile aldanmanız an meselesi.

KUZEY IŞIKLARINI görebileceğiniz yerlerden biri olan Norveç’te bu gökyüzü oluşumu 23 EYLÜL ve 21 MART arası görülmektedir. Kuzey ışıkları için bir tura gidecekseniz bu tarihlere iyi bakmanızı öneririm. 🙂

Kısa ve önemli bir detaydan sonra biz Flam’da neler yaptık hemen bakalım. Flam gerçekten küçük bir yer Bolu Abant’ın daha büyük ve güzeli diyebiliriz. Seçenekler arasında Flambana Treni, Treking, Müze ziyareti ve zodyak ile fiyort turu vardı.

FLAMSBANA treni ile 1 saat efsane bir yolculuk yaptık. Belki yazımda birçok şeye efsane demişimdir ama bu gerçekten anlatılmaz yaşanır bir deneyim. Tırmanışta bir kaç noktada durup koca koca şelalelerden akan sular.. Daha da efsaneleştiren şelalenin yanında yapılan dans şovu ve verilen müzik.. İnsana bu Norveçliler hangi tür bir yaratık dedirtiyor. 1 saatlik yolculukta her anı fotoğraflamak ve anılarına saklamak isteyen arkadaşlar tren camına yapışmış fotoğraf çekti.

BERGEN

Flam’dan sonra efsanenin kardeşi olan Pulpitrock var. Flam gezisi bittikten sonra dinlenmek için Bergen’e doğru yola çıktık. Bergen Montana bölgesinde olan otel tüm Bergen’i panoramik bir görüntü sağlayan, otelin hemen altında teleferik tırmanışı yapanlar. Herkes otelde dinlenmeyi düşünse de güneşin batışında şarabını açıp içmekten ya da kahvesini yudumlamaktan büyük keyif aldı.

STAVANGER / PULPİT ROCK

Bergen’deki konaklamamız ertesi günü PULPIT ROCK için yola çıktık. Pulpit rock çıktığımız gün hava yağışlı idi ancak 3 arkadaş haricinde herkes tırmanmayı tercih etti. Çünkü bir daha ne zaman gelecektik ki Pulpit rock’a!! Tırmanış 2 iniş 2 olmak üzere yaklaşık 4 saat süren bir macera .. Tırmanış için ayakkabılarınız gerçekten önemli, altı kaymayan bir ayakkabı giymelisiniz. Yağış olmasa bile dağdan akan bir sürü su yolu var ayaklara dikkat! Tırmanış benim gözümü ilk yarım saatte o kadar korkuttu ki kendi kendime Melike acaba acaba dönsen mi dedim !!! Sonra baktım hiç abartmıyorum 60 yaş üstü insanlar, 5 yaşında çocuklu aileler, 1 yaşında var yok anne kucağında bebekler… Utanmalısın dedim kendime ve hiç durmadan devam edip o herkesin hayali olan kayaya çıktım. Biz genelde grup halinde çıktık en mantıklısı da öyle zaten. Yukarıda sırt çantamızda taşıdığımız sandviçlerimizi de açıp manzarada bir güzel yedik. Tek kötü yanı havanın biraz sisli olmasıydı. O da şans artık 🙁 İnişte otoparkın yanında olan otelin cafesinde sıcak bir çorba ya da kahve harika gelir 😉

Stavanger-Gezilecek-Yerler

Pulpitrock sonrası yolumuz uzun dünyanın en mutlu insanları olduğu iddia edilen ülkeye Danimarka’ya gidiyoruz. Gitmeden yine bir kaç tavsiye vermek isterim. Norveç diyince ilk akla Oslo neden yok geliyor benimde geldi. Ancak Norveç’in ruhunu yaşacağınız bir yer değil. Şöyle ki Türkiye’ye gelen bir turist İstanbul’u tarihi için, Akyaka’yı doğası için, Kabak koyunu doğası için seçer ama Ankara’da ne yapsın başkentte resmi daire mi gezsin !! Bu nedenle Oslo Norveç’in ruhu değil bunu unutmayın derim.

Kuzey için yazılarımı hazırlarken bile o günleri hatırlayıp heyecanladığımı uzaklara daldığımı söyleyebilirim. Kuzey Avrupa turumun son yazısı ile yakında tekrar görüşmek üzere. Seyahatle kalın 🙂

Kuzey Avrupa Turu

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here