Ana sayfa Avrupa

Eyobus ile Gerçek Kuzey Avrupa Turu Deneyimim 1

PAYLAŞ

Avrupa’nın popüler şehirlerini  (Roma, Paris, Barcelona gibi) gezmiş çoğu insan daha farklı nereleri görebilirim, gezebilirim diye düşünür bende bir beyaz yakalı olarak bunu araştırdım. Kuzey Avrupa’ya gitmeli masallarda yer alan o efsanevi Baltık ülkeleri Estonya, Litvanya, Letonya, Norveç , İsveç, Kopenhag’ı görmeliydim.

Kuzey Avrupa ülkelerini gezmek için kendime uygun bütçeli tur ararken bir çok şirketle karşılaştım.  Bazılarının rotasında Kuzey Avrupa’da yer almayan ülkeler vardı! Dedim benim coğrafya bilgim mi şaşırdı acaba diye ama öyle rotada bir bakıyorsun Bulgaristan var !!!  Otobüsle binlerce km o rotalarda gitmek akıl karı değildi.  Büyük tur şirketlerine baktım en fazla 3 Kuzey Avrupa şehri 1500 euro.!! Aradığım bu değildi. Hem ucuz olsun hem uçakla olsun hem de Avrupa’nın en pahalı, en efsane şehirlerini gezeyim derken Eyobus Kuzey Avrupa turuna rastladım. Katılacağım tur Kuzey Avrupa-3 olarak adlandırılmıştı. Tarihleri, izinlerimi ayarladım ve başvurumu yaptım. 12 günlük bir program olması nedeni ile izin konusunda sorun yaşamadım. Bir beyaz yakalı belli standartlar(sınırlar ) içinde yaşayan bir birey olarak ödeme planımı da taksitli olarak belirledim ve tura çıkmak için yazı beklemeye başladım.

Sosyal Medya Takiplerine Başladım

Birlikte 12 günümü geçireceğim tur şirketini de sosyal medyadan takibe başladım tabii. Ve Biz Evde Yokuz ve Tur bloggerlarının ağabeyi Kemal Kaya (Yoldaolmak.com) sahibinin de geleceğini öğrendim. Bu durum daha da heyecanlandırdı. Tura çıkmadan neler bilmem gerek, nasıl hazırlanmam gerek, şehirlerde meşhur olan şeyler ne öğrenmek için ise Eyoblog’u her fırsatta okudum gideceklere tavsiye ederim. Bu arada Kemal Kaya ve ekibi de Eyoblog‘ta deneyimlerini paylaşıyorlardı. Onları da uzun süre takip ettim 🙂

O gün geldi…

Ve biz Kuzey Avrupa turuna gitmek için Eyobus şirketi tarafından nerede kaçta buluşacağız bilgisini aldık ve Atatürk Havaalanın’da ortak bir noktada buluştuk. Tura katılanlarla tanıştık ve check-in yapmak için sıramıza girdik. Burada ince bir ayrıntıyı çok sevdim. Herkes kendi check-inini kendi yaptı. Bu demek oluyor ki büyük tur operatörlerinin yaptığı gibi toplu check-in yapıp, birlikte seyahat ettiğiniz kişi 8 nolu koltukta siz ise 38 inci koltukta olmuyorsunuz. Ve ayrıca kocaman bireyleriz neden biz yapmayalım ki !

Herkes yerini aldı ve THY İstanbul-Vilnius uçuşu 7.35’te başladı ve 10.30’da Litvanya’nın başkenti Vilnus’a indik. Tur boyunca bizi gezdirecek otobüslerimize geçtik ve macera başladı.

Gezeceğim ülke/ şehir listemi (gerçek bir kuzey ülkeleri listesi tabi ki) de şuraya bırakıp, ülke ülke şehir şehir deneyimlerimi aktarmaya başlayacağım.

Eyobus Kuzey Avrupa
  8. Almanya – Hamburg
  9. Hollanda – Amsterdam, Giethoorn*
1- Vilnius / LİTVANYA

Litvanya’nın başkenti olan bu şirin kentte 4 saatimiz vardı ve gidilmesi gereken yerlerle ilgili otobüste bilgilendirildik ve bizler için tur şirketinin hazırladığı mini rehberlere göz attı.

Şafak Kapısı olarak adlandırılan yerde indik ve Old Town’a giriş yaptık.

Vilnius

Vilnius gerçekten çok küçük bir şehir 4 saatte neler yaptım bilemezsiniz;

• Şafak Kapısı ve Vilnius Kalesini gördüm, aynı zamanda bir de ayin izledim
  • Anne ve Bernarde Kilesesi ; 500 yıllık yapı ve hiç değişmemiş
  • Gediminas Kulesi ve Kalesi; Eski ve Yeni Vilnius’u harika bir tepeden izliyorsunuz
  • Uzipis Cumhuriyeti: 12 kişilk orduya sahip bir semt! 1 Nisan’da ise pasaportunuza mühür bastırabiliyormuşsunuz, komik seni 🙂
  • KGB Müzesi: Sovyetler döneminde işkence görmüş Litvanyalıları içeriyor , Pazartesi Salı kapalıymış ve ücreti 4 euro 🙂

Vilnius’ta 4 saatimiz bitince Riga’ya gitmek için belirlenen saat ve noktada buluştuk ve sırada RİGA !

2- Riga / LETONYA

Riga’da ilk olarak otelimize geldik check-in işlemlerimizi tamamladık ve odalarımıza yerleştik.

Yaz aylarında Kuzey Avrupa Ülkelerinde güneşin neredeyse hiç batmadığını söyleyebilirim yani ”Beyaz Geceler” Haliyle güneş hala varken Riga’yı gece gezmeye çıktık.

Baltık ülkelerinin en büyüğü Riga, bu nedenle gece eğlence hayatı epey hareketli

Riga’da sabah otel kahvaltımızdan sonra, valizlerimizi otobüse yerleştirip topluca şehrin merkezi yerinde indik.

Riga

Ve ben gündüz gözüyle  nereleri gezdim, görüm bir bakalım;

• Art Nouveu Sokakları; UNESCO Dünya Kültür Miras’ı listesinde yer alan Alberta, Strelnieku ve Elizabetes sokakları
  • The Brothers : Üç Biraderler evi, renkli ve sevimli.
  • Kanal yürüyüşü, tüm sokaklarını tek tek gezdim, sakin, sevimli bir kent.

Yemek için ; kesinlikle Lido Alus Seta. Self servis hizmet veren restoran yemekleri hem lezzetli hem uygun.

Veee Riga’da belirlenen noktada saat 15.00 gibi buluşup Talin için yola koyulduk.

3-Talin/ ESTONYA

Riga’dan Estonya’nın başkenti Talin’e yaklaşık 3 saatte vardık ve direkt otelimize yerleştik. ( Otel Skype Genel merkezine komşu 🙂 ) Dileyen arkadaşlarla yine Beyaz Gecelerden ( güneşin geç batmasından) faydalanarak şehirde gezintiye çıktık. Gece çıkacaklara öneri: ‘‘Beer House’’ adında geleneksel dans şovları olan hatta sizinde dans edebileceğiniz bir restoran. Yemekleri de lezzetli.

Talinn hakkında mini bilgiler: Teknolojiye yatırım yapan ve teknoloji yatırımcısını ülkesine çekmek isteyen bir ülke. Öyle ki oturum bile veriyor böyle bir iş kurmak isterseniz.

Talin

Sabah otel kahvaltımızdan sonra yine sabah otobüsle şehrin turistik merkezine indik. (500 kişilik uzak doğulu turist karınca gibiydi ciddi anlamda turistik dedik içimizden)

Baltık ülkelerinin en küçüğü olan Estonya’nın kendine has Ortaçağ’da kalma bir havası var. Arnavut kaldırımlı sokakları, renkli evleri…

Eyobus’ın bize dağıtmış olduğu mini gezi rehberi kitapçığı elimizde başladık gezmeye hemen maddeleyeyim;

• Tompea Hill Bölgesi; Arnavut kaldırımlı ortaçağ binaları ve bir sürü fotoğraf karesi
  • Alexander Nevsky Katedrali; Tompea hill bölgesinde yer alıyor ve buradan şehri ikiye ayrılmış şekliyle görebiliyorsunuz. Yeni şehir Eski şehir 🙂 🙂
  • Tarihi Eczane: 1422’den bu yana çalışıyor. Avrupa’nın en eski eczanesi!
  • Katerine Geçidi: Ambiyansı harika turistik bir sokak. Yün kazak, şapka, eldiven dolu heryer.
  • Sokakları en kalabalık Baltık şehirlerinden biri sokakta değişik bir müzik tarzı var bakınız 🙂

Talinn’den saat 15.00 gibi ayrılarak ilk gemi yolculuğumuz için port’a gidiyoruz. Sırada HELSINKI

4- Helsinki / FİNLANDİYA

3 saatlik gemi yolcuğu sonrası Helsinki’de direkt otele gittik ve Baltık Ülkerinin yorgunluğunu biraz atmak üzere dinlendim.  Otel şehrin tam merkezinde olması biraz dinlenip istediğimiz zaman çıkıp gezme imkanı tanıdı biraz da fotoğraf 🙂

Helsinki

Helsinki Baltık’ı üç şehri Riga, Vilnius, Talinn gibi bir esfanevi hali olmamasına rağmen ilgi çekici idi. Öğrenci ve genç nüfusun fazla olması nedeni ile her an hareketli bir şehir.

Helsinki de de gece sadece 3 saat yaşanıyor dolayısıyla 3 saatlik uyku ile otelde kahvaltı ettik. Kahvaltıdan sonra valizleri otobüse yerleştirip gezmeye başlıyoruzz..

Grubun bazıları şehrin merkezini gezmek isterken bazıları da (ben ) Suomenlinna, adasına gitmek istedik.

Suomenlinna Adası

Dünyanın en büyük deniz kalelerinden biri olan Suomenlinna, UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde Avrupa askeri mimarisinin eşsiz bir anıtı olarak yer almış durumda.

Kale alanı içerisinde, Suomenlinna Müzesi, Suomenlinna Kilisesi, restoran, kafe gibi bölümler bulunuyor. Altı adaya yayılan kalenin bulunduğu bölge yemyeşil çayırlardan oluşuyor.

Yemek için adanın girişine yakın kısımda ev yapımı güzel sunumu ile sıcak bir domates çorbası harika oluyor 🙂 Şehre geri döndüğümüz alanda şirin bir açık Pazar var çeşitli deniz ürünleri tadabiliyorsunuz.

Saat 17.00 en çok beklediğim gemi yolculuğu için limana otobüsle gittik ve herkese bileti dağıtıldı  ” evettt gemi kamarası için bilet  ”

Buraya gemiden bir fiyord görüntüsü bırakıyorum :*

Suomenlinna

Gemi, manzara ve turun devamını EYOBUS ile Gerçek Kuzey Avrupa Deneyimim-2 ‘de yazacağım…